Bezpečnost na školách
Vypracování dokumentace a realizace školících programů dle metodiky MŠMT pro školská zařízení
Nabízím vypracování dokumentace a realizaci školících programů v souladu s metodickým doporučením Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) - MINIMÁLNÍ STANDARD BEZPEČNOSTI V REGIONÁLNÍM ŠKOLSTVÍ z listopadu 2024 (č.j.: MSMT-19322/2024-4).
Jsem tady, abych Vám pomohl nastavit bezpečnost ve Vašem školském zařízení.
Vypracování bezpečnostní dokumentace
Evidence bezpečnostních incidentů
Základní evidence, v níž se evidují, resp. ukládají, zápisy o bezpečnostních incidentech subjektu. Evidence bezpečnostních incidentů má významný dopad na prevenci rizik, zlepšení vnitřních procesů a celkové posílení bezpečnosti školy.
Bezpečnostní analýza včetně vyhodnocení ohroženosti
Kritéria posouzení, které by měla obsahovat příloha "Bezpečnostní analýza včetně vyhodnocení ohroženosti". Každá škola má svá specifika, proto i bezpečnostní analýza včetně vyhodnocení ohroženosti bude pro každou školu specifická.
Bezpečnostní plán
Navazuje na předchozí dokumenty a jedním z možných podkladů pro jeho zpracování je bezpečnostní analýza včetně vyhodnocení ohroženosti.
Základní typy bezpečnostních procedur a postup reakce na bezpečnostní incidenty.
Koordinační plán
Základní typy mimořádných událostí a bezpečnostních incidentů.
Karta školy pro součinnost se složkami IZS při mimořádné události či bezpečnostním incidentu
Je nedílnou součástí koordinačního plánu. Není-li koordinační plán zpracován, lze mít i samostatně.
Plán sekundární a terciální intervence
Zahrnuje kroky, které je třeba podniknout bezprostředně po bezpečnostním incidentu či mimořádné události s cílem minimalizovat dopady. Zahrnuje poskytování dlouhodobé následné péče těm, kteří prožili těžkou krizovou situaci.
Školící programy pro školy a školská zařízení dle metodiky MŠMT
Základní (úvodní) školení
CÍL ŠKOLENÍ: seznámení se se směrnicemi, plány, metodikami, řády apod., a to zejména s důrazem na praktickou aplikaci.
KOMU JE URČEN: všem zaměstnancům školského zařízení.
DOPORUČENÁ ČETNOST: min. 1x ročně (nejlépe před zahájením školního roku a vždy po aktualizaci dokumentace).
ČASOVÁ DOTACE: není předepsána (dle potřeb školského zařízení).
Specializované (teoretické) vzdělávaní
CÍL ŠKOLENÍ: odborné vzdělávání zaměřené na bezpečnostní incidenty a mimořádné události (např. témata nutná obrana, krajní nouze, aktivní útočník včetně barikádové situace a procedury USB, žhářský útok, výhružné telefonáty či zprávy, únos, fyzické násilí, uložení nástražného výbušného systému apod.) a možnost sebezáchovy.
KOMU JE URČEN: všem zaměstnancům školského zařízení.
KDOPORUČENÁ ČETNOST: min. 1x za 2 roky.
ČASOVÁ DOTACE: MŠMT doporučuje realizovat v minimální délce 3 hod/kurz
Specializované (praktické) vzdělávaní pro zaměstnance
CÍL ŠKOLENÍ: Tato aktivita vždy probíhá bez přítomnosti žáků! V rámci této aktivity se realizují nácvikové akce, jejichž předmětem je simulace bezpečnostního incidentu či mimořádné události (zejm. aktivního útoku) v prostorách školy.
KOMU JE URČEN: je žádoucí účast maximálního počtu zaměstnanců školy.
DOPORUČENÁ ČETNOST: min. 1x za 2 roky.
ČASOVÁ DOTACE: MŠMT doporučuje realizovat v minimální délce 3 hod/kurz.